Het belang van een eigen website

website

Wat je ook verkoopt of aanbiedt, het is noodzakelijk om je plek op het internet te hebben. Dit kan een eigen website zijn, sociale media accounts en nog tal van andere mogelijkheden. Sociale media wordt enorm in de verf gezet aangezien dat erg efficiënt en effectief is om je product of dienst aan te prijzen en te promoten. Maar hieraan zijn er ook gevaren verbonden, daarom wordt in deze blog het belang van een eigen website benadrukt.

Een doelpubliek opbouwen op een pagina  waarover je zelf geen controle hebt, houdt een zeker risico in. Je kan op ieder moment geblokkeerd worden en het medium dat je gebruikt, kan van de ene dag op de andere niet meer populair zijn. Het is dus belangrijk om meerdere opties te hebben. Sociale media zijn leuk en zeer populair, het is dus zeker aan te raden om hiervan gebruik te maken, maar verlies de risico’s niet uit het oog en zorg dat je een back-up optie hebt. De belangrijkste optie is een eigen website.

Lijst met potentiële klanten

Via een eigen website kan je de mogelijkheid geven om in te schrijven op een nieuwsbrief. Het is belangrijk om een zo groot mogelijke lijst met e-mailadressen van potentiële klanten op te bouwen. Zo kun je ze het op elk gewenst moment laten weten als je ze iets te vertellen of te verkopen hebt.

Content

Daarnaast ben je ook baas over je eigen content. De inhoud blijft jouw eigendom en je doet ermee wat je wilt. Dit principe heet POSSE; ‘Publish on your own website and syndicate elsewhere’. Jouw website is de eerste plek waar je de content publiceert. Van daaruit kan je het doorsturen naar andere platformen zoals LinkedIn, Instagram, Twitter, Facebook enzovoort. Je kunt sociale media dan gebruiken om bezoekers naar deze content te brengen en idealiter schrijven deze bezoekers zich dan in voor jouw nieuwsbrief.

Je website valt of staat met een goede structuur

Tot slot benadrukken we nog even dat de digitale wereld cruciaal is voor ondernemingen in deze tijd, de huidige en toekomstige generaties werken meer en meer online. Er wordt research gedaan, er wordt online gewinkeld en er hangt veel af van de manier waarop je met je klanten online communiceert. Hou het daarom simpel: met een duidelijke, overzichtelijke website bereik je zoveel meer dan met een onduidelijke, overdreven website. Klanten hebben gewoon informatie nodig en willen het product/de dienst en het bedrijf leren kennen. Kies ook voor eenzelfde huisstijl voor een professionele look.

Heb je nog geen website of wens je je website te laten bijwerken? Onze specialisten staan klaar om je te helpen en tips te geven. Ons businessteam geeft je graag advies op maat!  Een afspraak maken kan via contact of 056 29 80 70.