In het digitale tijdperk spelen klantenreviews een cruciale rol in het succes van elk bedrijf. Deze feedback is vaak zichtbaar voor potentiële klanten en wordt ook bekeken door 90% van klanten alvorens tot aankoop over te gaan.
Weten dat ze belangrijk zijn, is één ding. Maar weten hoe je ze moet vragen, wanneer je ze moet vragen en vooral weten waarom het belangrijk is, is iets anders.
Creëren van vertrouwen
Om te beslissen of mogelijke kopers jouw producten of diensten willen proberen, baseren klanten zich regelmatig op de feedback van anderen. Omdat er ook heel vaak online geshopt wordt zijn reviews dus heel erg belangrijk voor klanten om over te gaan tot een aankoop.
Feedback genereren
Reviews zijn niet alleen goed voor potentiële klanten maar ook jij kan er mee aan de slag. Ze bieden waardevolle feedback over wat goed werkt en waar er verbetering mogelijk is. Op deze manier kan je je producten of diensten steeds verder optimaliseren voor huidige en toekomstige klanten.
Concurrentievoordeel
Ondernemingen die actief werken aan het verzamelen van reviews hebben een voordeel ten opzichte van een concurrent. Klanten zullen eerder kiezen voor een bedrijf met een sterke online reputatie dan voor een bedrijf met weinig tot geen reviews.
Gratis marketing
Een review is een vorm van mond-tot-mondreclame. Klanten die tevreden zijn promoten eigenlijk de diensten of goederen aan anderen.
Klaar om jouw bedrijf te laten groeien met klantenreviews? Contacteer Re-Mind voor begeleiding op maat. Contacteer ons via info@re-mind.be of 056 29 80 70.