Marketing 101: boost jouw marketingstrategie

marketing

Marketing 101 focust op de basisbeginselen van marketing om meer bekendheid te genereren, klantenrelaties op te bouwen en loyaliteit te verkrijgen.

Tegenwoordig zijn er enorm veel marketingkanalen waardoor je moeilijk overzicht kan behouden. Daarnaast heeft ongeveer 50% van de organisaties geen duidelijke gedefinieerde marketingstrategie. Een marketingstrategie van een ander bedrijf overnemen is natuurlijk ook geen optie, want een algemene marketingoplossing bestaat niet.

Wil jij met jouw bedrijf winst maken en goede klantenrelaties opbouwen, begin dan vandaag nog met jouw marketingdoelstellingen op te stellen en een duidelijk budget af te bakenen. In deze blog gaan we dieper in op enkele basisbeginselen van marketing 101.

Website

Je website is het uithangbordje van je bedrijf. Belangrijk is dat je hier relevante content op plaats alsook strategische call-2-actions.

👍 Zorg ervoor dat je website mobielvriendelijk en snel is, namelijk 50% van de bezoekers verlaat je website als de laadtijd langer dan 3s duurt.

❗ Een goeie website kost geld, bepaal wat essentieel is en zorg dat je website goed functioneert.

Content marketing

Content marketing bevat direct marketing die recht naar jouw prospecten gaat, zoals e-mails, telemarketing, kortingsbonnen etc. Zorg met andere woorden dat je inhoud goed is opgebouwd, zodat jouw contentmarketing kosten- en tijdbesparend kan worden ingezet.

👍 Investeer in goedgeschreven, klant gebaseerde content en zorg voor een automatiseringssoftware om je processen te stroomlijnen.

❗ Doe dit niet eenmalig! Blijf consistent relatieve content posten en investeer in content management software.

Sociale media

7 op de 10 consumenten verwachten dat jouw bedrijf een geweldige online aanwezigheid heeft. Sociale media marketing is meer dan relevante content posten, als je leads, merkbekendheid en online verkoop wil optimaliseren zal je net dat tikkeltje meer moeten doen.

👍 Creëer een strategie op basis van persona’s en online gewoontes, gebruik consistente templates en professionele graphics.

❗ Enkel organische posts op sociale media is niet voldoende. Indien jouw bedrijf actief is op sociale media, investeer je best in een aantal betaalde campagnes.

Video marketing

Maakt video nog geen deel uit van je kernmarketingstrategie, dan implementeer je deze zo snel mogelijk. Video’s helpen namelijk je klanten om zelfverzekerde aankoopbeslissingen te nemen. De duurtijd van een video is tussen de 15 en 90 seconden.

👍 Post een video op je landingspagina of website.

❗ Zorg voor authenticiteit.

Zorg dat je in jouw video een goed evenwicht vindt tussen visueel aantrekkelijk en informatief.

Heb je moeite om jouw marketingstrategie te bepalen, heb je nood aan extra ondersteuning of wil je jouw bestaande marketingkanalen optimaliseren? Laat Re-Mind jou helpen je doelen te realiseren en bekijk alvast even ons marketingaanbod. Klaar om te groeien? Stuur een mailtje naar marie@re-mind.be  voor meer informatie of een intakegesprek.